RB.

JE BENT WAT JE DEELT

6 mei 2018
Maar echt. Een Facebook-account dat is opgezet en vergeten na twee eenzame posts van drie jaar terug is bijna net zo sneu als een pup die zijn baasje kwijt is. Oke, ik overdrijf hier natuurlijk een beetje. Maar realiseer je dat de manier waarop jij op social media beweegt, alles zegt over hoe mensen jouw merk zien. Daarom geef ik je graag wat snelle tips om je social media aan te scherpen.

En een gezonde aanwezigheid op social media is niet alleen belangrijk voor je online branding je krijgt ook heel veel informatie over je doelgroep. Een effectieve social media campagne helpt je om actief in contact te komen met jouw potentiële klanten en jouw merk een stem te geven. Zit je d’r klaar voor? Komt ie…

BLIJF ACTIEF

Reageer altijd op comments. Mensen die een comment plaatsen hebben namelijk extra tijd genomen om te reageren op je post. Investeer daar in en zorg dat je dagelijks met je publiek in contact komt. Dit kun je natuurlijk ook stimuleren door een social post te plaatsen, maar dit hoeft echt niet elke dag als je niet dagelijks iets nieuws of relevants te melden hebt. Er is een duidelijke grens tussen boeiende inhoud, nuttige berichten en helemaal overboord gaan.

VERMIJD IDENTIEKE INHOUD

Realiseer je dat elk platform anders is. Haal alles uit de unieke mogelijkheid van elk platform waar jij op communiceert. Probeer dus identieke inhoud te vermijden. Zo is Facebook zeer geschikt om een link of artikel te delen. Op Instagram verwachten mensen juist een inspirerende foto met een hele korte tekst. Jouw volgers en fans hebben verschillende behoeften, afhankelijk van het platform waar zij jou volgen.

CONTENT IS KEY

Maak je content aantrekkelijk en waardevol voor jouw publiek. Stel je voor dat iemand voor de eerste keer op je Instagram-feed terecht komt en er doorheen scrolt. Hoe zien je foto’s er naast elkaar uit? Klopt dit dan bij wat jouw publiek wil zien? En zijn de gedeelde berichten op Facebook interessant genoeg voor jouw potentiele klant? Bedenk je goed dat het op Social Media vooral moet gaan over hen, niet over jou.

WEES PERSOONLIJK

Pronk met de persoonlijkheid en de menselijke kant van je merk. Hier mag het! Keiharde zelfpromotie wordt namelijk niet gewaardeerd. Het heet niet voor niks “social” media. Geef jouw volgers het gevoel dat ze te maken hebben met een echt persoon wanneer je iets post en reageert op comments.

Het is dus belangrijk om van tevoren een goede basis te leggen en voor jezelf een duidelijke planning te hebben. Deel altijd content waar je over na hebt gedacht.

Vind je dat lastig om dit zelf op te zetten? Met ons Social Package heb jij straks een toffe campagne met een gelikte social media kalender!

SOCIAL PACKAGE - €1.500,-

Wat krijg je:

  • Social Media campagne
  • 3 Social Media templates om zelf te gebruiken
  • Contentkalender
  • Social Sixpack – biertjes

GRATIS KICKSTART PLANNER

Als ondernemer breng jij iets tofs in de wereld. Een product, dienst of beleving dat jij maar al te graag met iedereen wilt delen. Je bent er helemaal klaar voor om met jouw mooie missie de wereld te gaan veroveren. Toch?

De Kickstart invulplanner is een handige tool waar je zelf mee aan de slag kan gaan. Na het invullen van deze planner heb jij een concreet plan voor jouw kickstart en weet je precies welke eerste stappen je dient te zetten om jouw verhaal te lanceren.

MEER BLOGARTIKELEN

WAAROM JOUW MERK MEER IS DAN EEN LOGO
Wanneer je start met je onderneming heb je waarschijnlijk al een to-do lijst gemaakt waar je een encyclopedie mee kan vullen...
HET SUCCES VAN VIDEO
Iedereen heeft wel een favoriete film of serie. Youtube-kanalen worden steeds populairder en wanneer je een gemiddeld kind vraagt wat hij later wil worden, zal het antwoord...
LANCEREN ALS EEN PRO!
Veel mensen beginnen niet uit angst voor mislukking. Misschien herken je dit wel. Alleen al de gedachte aan hoe groot zo’n project kan zijn en...