RB.

WAAROM JOUW MERK MEER IS DAN EEN LOGO

10 mei 2018
Wanneer je start met je onderneming heb je waarschijnlijk al een to-do lijst gemaakt waarmee je een encyclopedie kan vullen. Lekker bezig! En laat me raden, daar staat het (laten) ontwerpen van een “mooi logo” ook tussen.

Het magische logo dat ervoor moet zorgen dat jouw merk straks staat als een huis. Oke, hoe goed die roze bril je ook staat, ik trek ‘m nu toch echt even van je neus. Met alleen dat heilige vectorbestand kom je er namelijk niet. Wat jij als startdromer (ja, zo noem ik jou nu even) nodig hebt, is een kick-ass branding! En het leuke is, jij kunt een kick-ass brand package winnen. Onderaan deze blog staat hoe…

Het verschil tussen een logo en een merk.

Laat je logo nooit ontwerpen zonder goed na te denken over de rest van jouw branding. Jij bent namelijk niet alleen je logo. Net zo goed als dat Apple niet alleen een stuk fruit is. Het is een veel voorkomende misvatting dat jouw logo jouw merk is. Natuurlijk is je logo belangrijk en moet dit stukje beeldmerk een bepaalde sfeer en emotie oproepen. Maar dit is slecht een onderdeel van een herkenbaar en succesvol merk. Het maakt namelijk niet uit hoe “mooi of strak” jouw logo is als je verder niet over jouw merk hebt nagedacht. Succes is niet alleen gebaseerd op een parel van een ontwerp, maar ook op de gedachte erachter. Jouw logo is straks een ondersteuning van jouw verhaal. Het verhaal dat vertelt waarom je doet wat je doet. Met de juiste branding zorg je ervoor dat dit merkverhaal straks via elk gekozen medium goed wordt gedragen.

Net als bij de bakker.

Zoals bij een hoop andere dingen in het leven, gaat branding ook over het hebben van een ervaring. Over beleving. Je wilt namelijk dat jouw publiek zich kan identificeren met jouw merk, het product of de dienst die je levert en de manier waarop jij communiceert. Hier moet je consistent in zijn. Ik haal mijn brood altijd bij de lokale bakker, niet alleen uit gewoonte, maar ook omdat ik weet dat hij het verse brood precies zo gaat maken zoals de dag ervoor en de dag daarvoor. En omdat hij het brood altijd zo heerlijk vers maakt, koop ik er de volgende keer een knapperig croissantje bij. Kijk op dezelfde manier naar de branding van je eigen merk. Jouw publiek wil een samenhangende, consistente ervaring. Komen ze via een hashtag op Instagram op jouw account en klikken ze op de link naar jouw website, dan verwachten ze hier dezelfde ervaring te krijgen. Is dat niet het geval, dan zullen ze jouw website snel verlaten.

Als merk heb je niet direct de loyaliteit die je van je publiek zou willen hebben. Dit moet groeien en juist daarvoor is branding een heel belangrijk element. Geef jouw publiek de ultieme beleving, waardoor zij echt voor jou gaan kiezen.

Aandacht geven aan jouw Brand Story is dus zeker geen overbodige luxe. Welk merkverhaal wil jij gaan vertellen? Met de hulp van ons Brand Package staat jouw merkverhaal, logo en identiteit straks als een huis!

WIN EEN BRAND PACKAGE T.W.V. €950,-*

Om deze eerste blogpost af te trappen hebben wij een toffe winactie voor jullie!

Gaaf! Hoe maak ik kans?
Stuur een mail naar info@roestigblond.nl met de mededeling dat je graag mee doet aan deze actie. Vertel ons ook iets meer over jouw merk of bedrijf. Vinden we leuk!

Succes!

*deze actie loopt tot 4 juni 2018

BRAND PACKAGE - €950,-

Wat krijg je:

  • Brand Story
  • Logo & Huisstijl
  • Brandbook & Styleguide
  • 2 biertjes om mee te proosten
  • Roestig Blond bier opener

GRATIS KICKSTART PLANNER

Als ondernemer breng jij iets tofs in de wereld. Een product, dienst of beleving dat jij maar al te graag met iedereen wilt delen. Je bent er helemaal klaar voor om met jouw mooie missie de wereld te gaan veroveren. Toch?

De Kickstart invulplanner is een handige tool waar je zelf mee aan de slag kan gaan. Na het invullen van deze planner heb jij een concreet plan voor jouw kickstart en weet je precies welke eerste stappen je dient te zetten om jouw verhaal te lanceren.

MEER BLOGARTIKELEN

HET SUCCES VAN VIDEO
Iedereen heeft wel een favoriete film of serie. Youtube-kanalen worden steeds populairder en wanneer je een gemiddeld kind vraagt wat hij later wil worden, zal het antwoord...
LANCEREN ALS EEN PRO!
Veel mensen beginnen niet uit angst voor mislukking. Misschien herken je dit wel. Alleen al de gedachte aan hoe groot zo’n project kan zijn en...
WAT IS EEN CREATIEF CONCEPT EN WAT HEB JE ER AAN?
Het creëren van goede content kost tijd, doorzettingsvermogen en heel veel plezier. Om je content goed in te zetten, moet je...