RB.

WAT IS EEN CREATIEF CONCEPT EN WAT HEB JE ER AAN?

6 mei 2018
Het creëren van goede content kost tijd, doorzettingsvermogen en heel veel plezier. Om je content goed in te zetten, moet je niet alleen creatief en inspirerend zijn, maar ook consistent communiceren. Daarnaast moet je heel goed weten welk probleem je met het delen van jouw content voor andere oplost.

Content creatie is eigenlijk een hele lange weg zonder eindbestemming, want als merk moet je altijd content blijven creëren. Doe je dat niet, dan word je vergeten. Om het behapbaar te maken en om jouw publiek te blijven verrassen met relevante en inspirerende content verpakken wij het in een creatief concept of een toffe campagne.

Wat heb je aan een creatief concept?

We zijn de tijd van de slappe slogans, de verkoper in pak en de schreeuwende blitsende functies van een product nu wel voorbij. We kopen dingen omdat vanuit emotie omdat wij bijvoorbeeld een bepaalde lifestyle hebben of een filosofie volgen. Vanuit een creatief concept vertel je op een hele zinvolle manier hoe jij waarde toevoegt aan het leven van jouw doelgroep. Met als einddoel dat ze weglopen met nieuwe kennis, waardering voor jouw merk en natuurlijk behoefte naar meer. Dan ben jij niet die one-night-stand, maar het merk waar ze het liefst mee willen trouwen!

Welk verhaal je ook gaat vertellen, geef het een kop en een staart, wees origineel en stop er altijd een klein beetje magie in. Drie mooie ingrediënten voor de invulling van een creatief concept.

Zou jij ook een creatief concept of een toffe campagne willen inzetten voor jouw onderneming? Wij helpen je graag!

PITCH PACKAGE - €750,-

Wat krijg je:

  • 1 uur brainstormen
  • Debriefing
  • 2 concept pitches
  • Six-pitch-pack biertjes

GRATIS KICKSTART PLANNER

Als ondernemer breng jij iets tofs in de wereld. Een product, dienst of beleving dat jij maar al te graag met iedereen wilt delen. Je bent er helemaal klaar voor om met jouw mooie missie de wereld te gaan veroveren. Toch?

De Kickstart invulplanner is een handige tool waar je zelf mee aan de slag kan gaan. Na het invullen van deze planner heb jij een concreet plan voor jouw kickstart en weet je precies welke eerste stappen je dient te zetten om jouw verhaal te lanceren.

MEER BLOGARTIKELEN

WAAROM JOUW MERK MEER IS DAN EEN LOGO
Wanneer je start met je onderneming heb je waarschijnlijk al een to-do lijst gemaakt waar je een encyclopedie mee kan vullen...
HET SUCCES VAN VIDEO
Iedereen heeft wel een favoriete film of serie. Youtube-kanalen worden steeds populairder en wanneer je een gemiddeld kind vraagt wat hij later wil worden, zal het antwoord...
LANCEREN ALS EEN PRO!
Veel mensen beginnen niet uit angst voor mislukking. Misschien herken je dit wel. Alleen al de gedachte aan hoe groot zo’n project kan zijn en...